Handelsbetingelser hjh office

Almindelige forretningsbetingelser med kundeinformationer

Indhold

  1. Anvendelsesområde
  2. Indgåelse af aftaler
  3. Fortrydelselsesret
  4. Priser og betalingsbetingelser
  5. Leveringsbetingelser
  6. Reklamationsret
  7. Ansvar
  8. Gældende ret og værneting
  9. Alternativ tvistbilæggelse
  10. Referencer

1) Anvendelsesområde

1.1 De foreliggende forretningsbetingelser for HJH Office GmbH (efterfølgende "sælger") finder anvendelse ved alle aftaler, som en forbruger eller forretningsdrivende (efterfølgende "kunde") indgår med sælger omkring de varer, som sælger tilbyder i sin onlineshop. Hermed fraskrives kundens ret til at inddrage egne betingelser, medmindre andet er aftalt.

1.2 Ved forbruger forstås i disse almindelige forretningsbetingelser enhver fysisk person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Ved erhvervsdrivende forstås i disse almindelige forretningsbetingelser en fysisk eller juridisk person eller et personselskab med retsevne, der i forbindelse med afslutningen af en retshandel handler inden for sit erhverv.

2) Indgåelse af aftaler

2.1 De produktbeskrivelser, som fremgår af sælgers onlineshop, udgør ingen bindende tilbud fra sælgers side, men tilsigter derimod, at kunden afgiver et bindende tilbud.

2.2 Kunden kan afgive tilbuddet via den onlinebestillingsformular, som findes i sælgers onlineshop. Når kunden - efter at have lagt de udvalgte varer og/eller ydelser i den virtuelle indkøbskurv og gennemført den elektroniske bestillingsproces - klikker på den knap, der afslutter bestillingsprocessen, afgiver vedkommende et juridisk bindende aftaletilbud på de varer og/eller ydelser, der ligger i indkøbskurven.

2.3 Sælger kan acceptere kundens tilbud inden for fem dage

  • ved at sende en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i tekstform (fax eller e-mail) til kunden, idet tidspunktet, hvor ordrebekræftelsen ankommer hos kunden, er afgørende, eller
  • ved at levere den bestilte vare til kunden, idet tidspunktet, hvor varen leveres hos kunden, er afgørende, eller
  • ved at opfordre kunden til betaling efter vedkommendes ordreafgivelse.

Såfremt flere af ovennævnte alternativer tilbydes, anses aftalen for at være indgået på det tidspunkt, hvor det første af de respektive alternativer gennemføres. Hvis sælger ikke accepterer kundens tilbud inden for den førnævnte frist, anses tilbuddet for afslået, og kunden er derved ikke længere bundet af sin viljeserklæring.

2.4 Fristen for accept af tilbuddet regnes fra den dag, hvor kunden afgiver sit tilbud, og udløber ved udgangen af det femte døgn efter dagen, hvor kunden afgav sit tilbud.

2.5 Ved afgivelse af tilbud via sælgers onlinebestillingsformular gemmes aftalens ordlyd af sælger, som efter kundes bestilling sender den til kunden i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev) sammen med de foreliggende almindelige forretningsbetingelser. Aftalens ordlyd arkiveres derudover på sælgers internetside, og kunden har gratis adgang til teksten ved at logge sig ind på sin passwordbeskyttede kundekonto under anvendelse af de respektive login-data, forudsat, at vedkommende forud for afgivelsen af sit tilbud har oprettet en kundekonto i sælgers onlineshop.

2.6 Så længe kunden endnu ikke har afgivet en bindende bestilling via sælgers onlinebestillingsformular, kan vedkommende løbende korrigere de indtastede oplysninger ved sædvanlig anvendelse af tastatur og mus. Forud for den bindende bestilling vises alle indtastede oplysninger desuden i et ekstra vindue, hvori kunden skal bekræfte rigtigheden af de indtastede oplysninger og hvor vedkommende igen har mulighed for at korrigere oplysningerne ved sædvanlig anvendelse af tastatur og mus.

2.7 Aftalen kan indgås på dansk eller tysk.

3) Fortrydelselsesret

3.1 Forbrugeren har som udgangspunkt fortrydelsesret.

3.2 Nærmere oplysninger om fortrydelsesretten findes i sælgerens sælgers vejledning om fortrydelsesret.

4) Priser og betalingsbetingelser

4.1 Medmindre andet fremgår af sælgers produktbeskrivelse, svarer de angivne priser til de samlede priser inklusive moms. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger oplyses særskilt i pågældende produktbeskrivelse.

4.2 Kunden har forskellige betalingsmuligheder, som fremgår af sælgers onlineshop.

4.3 Ved betaling med en af de af PayPal tilbudte betalingsmåder foretages betalingsafviklingen via betalingsformidleren PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende: "PayPal"), under anvendelse af PayPals brugsbetingelser, der kan ses på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller – såfremt kunden ikke har en PayPal-konto – under anvendelse af betingelserne for betaling uden PayPal-konto, der kan ses på
https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/ua/privacy-full?locale.x=da_DK

Hvis du vælger at benytte betalingsmetoden Klarna faktura eller Klarna afbetaling, sker betalingen gennem AB (publ) [https://www.klarna.com/de], Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige (i det følgende „Klarna“). Hvis du vælger betalingsmetoden Klarna faktura, så finder vi din adresse via dit personnummer. Du kan finde flere oplysninger og Klarnas vilkår og betingelser her:

https://www.hjh-office.dk/levering-og-betalingsmetoder/betaling

5) Leveringsbetingelser

5.1 Leveringen af varer sker som forsendelse til den af kunden anførte leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Ved en bestilling via sælgers online-bestillingsformular gælder den adresse, der er anført i online-bestillingsformularen. Dette gælder ikke ved betaling med PayPal, idet det er den adresse, som kunden har opgivet på tidspunktet for betalingen med PayPal, der er gældende.

5.2 Hvis varen afleveres af PostNord, så sender PostNord en SMS til kunden med besked om, hvor varen er blevet afleveret.

5.3 Hvis transportvirksomheden sender varen tilbage til sælger, fordi det ikke var muligt at aflevere den til kunden, afholder kunden de omkostninger, der er forbundet med den mislykkede forsendelse. Dette gælder ikke, hvis kunden udøver sin fortrydelsesret retmæssigt, hvis den omstændighed, der førte til den manglende mulighed for levering, ikke kan lægges ham til last, eller hvis han midlertidigt var forhindret i at modtage leveringen, medmindre sælger havde underrettet ham om leveringen en passende tid i forvejen.

5.4 Ved varer, der er leveret med forsendelse, sker levering „til kantsten”, dvs. til den kantsten, der er nærmest leveringsadressen, hvis der i sælgers information om forsendelse i webshoppen ikke er anført andet, eller hvis der ikke er truffet en anden aftale.

5.5 Sælger forbeholder sig ret til at træde tilbage fra kontrakten i tilfælde af forkert eller ukorrekt selvlevering. Dette gælder kun i tilfælde af, at sælgeren ikke er ansvarlig for den manglende levering, og sælgeren har indgået en specifik dækningstransaktion med leverandøren med behørig omhu. Sælger skal gøre enhver rimelig indsats for at fremskaffe varerne. I tilfælde af manglende eller kun delvis tilgængelighed af varerne vil kunden straks blive informeret, og vederlaget vil blive refunderet uden forsinkelse.

5.6 Selvafhentning tilbydes ikke

6) Reklamationsret

6.1 Medmindre andet fremgår af nedenstående forskrifter gælder bestemmelserne om mangelsansvar ifølge loven. Afvigende herfra gælder følgende for kontrakter, der vedrører levering af varer:

6.2 Handler kunden som erhvervsdrivende,

  • er sælgeren berettiget til selv at afgøre, på hvilken måde afhjælpning af en mangelfuld ydelse skal ske
  • er forældelsesfristen for mangler for nye varer et år at regne fra leveringstidspunktet
  • tilstås ingen rettigheder og krav i forbindelse med mangler ved brugte varer
  • begynder forældelsesfristen ikke forfra, hvis en omlevering har fundet sted inden for rammerne af mangelsansvaret.

6.3 De ovenfor fastsatte ansvarsbegrænsninger og fristnedsættelser gælder ikke

  • kundens krav på erstatning samt refundering af omkostninger
  • i tilfælde hvor sælgeren svigagtigt har fortiet manglen
  • for varer, der i overensstemmelse med deres sædvanlige anvendelsesmåde er blevet anvendt til et byggeri og har forårsaget dettes mangelfuldhed
  • for sælgerens eventuelle forpligtelse til at tilvejebringe opdateringer til digitale produkter i forbindelse med kontrakter vedrørende levering af varer med digitale elementer.

Endvidere gælder for erhvervsdrivende, at de lovbestemte forældelsesfrister for et eventuelt eksisterende krav om regres ikke berøres heraf.

6.4 Handler kunden som forbruger, anmodes denne om at reklamere over leverede varer med åbenlyse transportskader hos den udleverende part og orientere sælgeren herom. Såfremt kunden ikke efterkommer dette, vil det ingen indflydelse have på dennes mulighed for at gøre mangelindsigelse efter loven eller ifølge kontrakten.

7) Ansvar

7.1 Sælgeren indestår over for kunden for alle kontraktlige, kontraktlignende og lovmæssige krav, også deliktskrav, med hensyn til erstatning samt refundering af omkostninger, som følger:

7.2 Sælgeren har det ubegrænsede ansvar, der følger af en hvilken som helst retsgrund

  • ved forsæt og grov uagtsomhed
  • ved forsætlig eller uagtsom skadevoldelse i forhold til liv, legeme eller helbred
  • på grund af en garantitilsigelse, medmindre andet er aftalt desangående
  • på grund af obligatorisk ansvar f.eks. i henhold til produktansvarsloven.

7.3 Tilsidesætter sælgeren uagtsomt en væsentlig kontraktlig forpligtelse, begrænser ansvaret sig til den kontrakttypiske, forudseelige skade, medmindre der gælder et ubegrænset ansvar jf. ovenstående punkt. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er sådanne, som kontrakten pålægger sælgeren efter sit indhold med henblik på at opfylde kontraktens formål, og hvis imødegåelse er en forudsætning for, at kontrakten overhovedet kan opfyldes ordentligt, og hvis overholdelse kunden regelmæssigt må kunne sætte sin lid til.

I øvrigt fraskriver sælgeren sig ethvert ansvar.

7.4 Ovenstående forskrifter vedrørende ansvar gælder tillige med hensyn til sælgers ansvar for sine medhjælpere og legale repræsentanter.

8) Gældende ret og værneting

8.1 Hvis kunden handler som forbruger jævnfør pkt. 1.2, er samtlige retsforhold for parterne underlagt loven i det land, i hvilket kunden har sit sædvanlige opholdssted, og anvendelsen af FN-konventionen om aftaler om internationale købfinder ingen anvendelse. Værneting for alle tvister i forbindelse med nærværende aftale er dermed udelukkende kundens bopæl.

8.2 Hvis kunden handler som erhvervsdrivende jævnfør pkt. 1.2, er samtlige retsforhold for parterne underlagt loven i det land, i hvilket sælger har sit sædvanligeforretningssted, og anvendelsen af FN-konventionen om aftaler om internationale købfinder ingen anvendelse. Værneting for alle tvister i forbindelse med nærværende aftale er dermed udelukkende sælgers forretningssted.

9) Alternativ tvistbilæggelse

9.1 Europa- kommissionen har via en platform på internettet åbnet mulighed for onlinetvistbilæggelse: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Denne platform giver oplysning om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugsområdet ved online købs- og tjenesteydelseskontrakter”.

9.2 Sælger er ikke forpligtet til og heller ikke beredt til at deltage i en tvistløsningsprocedure, der forestås af et tvistløsningsorgan.

10) Referencer

Medmindre andet er nævnt i den enkelte aftale, kan hjh Office bruge leveringen af ydelser til kunden som reference for eksisterende eller fremtidige kunder. hjh Office kan på sin hjemmeside (hjh-office.dk) og i andet reklamemateriale fra hjh Office henvise til kunden og/eller dennes respektive hjemmeside/produkttilstedeværelse som referencekunde, og kan gøre dette indtil opsigelse, også efter udløb af denne kontrakt. hjh Office har tilladelse til at bruge kundens eller hjemmesidens logo/brand og til at linke til det. Kunden har til enhver tid ret til at tilbagekalde det skriftligt givne samtykke med to ugers varsel. Efter opsigelse kan reklamematerialer med kundens oplysninger, der allerede er trykt, bruges op inden for en rimelig periode.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på www.hjh-office.dk, herefter kaldet HJH Office, hjh-office.dk eller vi. hjh-office.dk ejes af:

HJH OFFICE GMBH
Christoph-Selhamer-Str. 2
DE-82362 Weilheim
Tyskland


Organisationsnummer: HRB 189 373
Momsnummer: DE 275 310 366


DANSK POSTADRESSE:

HJH Office
Livjægergade 17B
2100 København Ø

KONTAKTOPLYSNINGER:

Telefon: 35 30 10 85
E-mailadresse: service@hjh-office.dk

Aftaler indgås på dansk.

Salg- og leveringsvilkårene gælder både køb foretaget af private forbrugere og erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder dog kun private forbrugere. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 

Bestilling og Betaling


Hos hjh-office.dk kan du bestille en lang række kontor- og øvrige møbler mv. Du bestiller ved at finde de varer du ønsker og tilføje dem til din indkøbskurv. Herefter går du fra indkøbskurven til ”Kassen”, hvor du skal indtaste oplysninger som fx. din e-mail- og fakturaadresse samt telefonnummer, før du kan fortsætte til valg af betalingsmetode og til sidst gennemføre ordren.

Du kan vælge følgende betalingsmetoder:

KORTBETALING MED VISA OG MASTERCARD
Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

PAYPAL
Betal enklere og sikrere med PayPal. Ved at betale med PayPal kan du enten benytte din PayPal-konto eller gå videre uden tidligere at have oprettet en konto og betale via et betalings- eller kreditkort. Læs mere om betaling med PayPal her.

KLARNA FAKTURA
Med fakturabetaling får du varerne hjem, inden du betaler og behøver aldrig angive dine kortoplysninger.

Ved betaling med faktura er betalingsfristen 14 dage fra den dag varerne sendes fra os. For at kunne betale med Klarna faktura kræver Klarna, at du angiver dit cpr-nr., så de kan foretage en kreditvurdering samt at din bestilling leveres til din folkeregisteradresse. Her kan du læse mere om Klarnas vilkår for fakturabetaling.

Priserne er angivet i danske kroner. De angivne priser er inkl. tysk moms. Indtaster du et gyldigt CVR-nummer ved check out, fratrækkes momsbeløbet fra ordretotalen. Priserne er herudover inkl. fragt, idet HJH Office altid står for leveringsomkostningen.

Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Levering

Vi leverer din ordre ca. 3-7 arbejdsdage efter du har gennemført din bestilling.
Bestillinger, som er gennemført på hverdage inden kl. 14, afsendes i reglen samme dag, og altid senest næste hverdag. Bemærk, at da vores lager ligger i Tyskland, er hverdage og helligdage i denne forbindelse defineret ud fra den tyske kalender.

Vi leverer med fragtfirmaerne DPD eller Dachser.
Det er desværre ikke muligt som kunde at vælge hvilket fragtfirma, som skal levere bestillingen. Når ordren er afsendt, vil du modtage en bekræftelsesmail med et link, med hvilket du kan følge leveringen.

HJH Office står for leveringsomkostningen, så der tilkommer intet fragtgebyr på din ordre.

Vi leverer til hele Danmark, men ikke Færøerne og Grønland.
Du kan ligeledes vælge levering til en lang række lande i Europa. Du kan se hvilke, når du går til ”Kassen” og indtaster din adresse.

 

Fortrydelsesret

Du har som privat forbruger ifølge loven ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage, men når du handler hos HJH Office, er perioden for fortrydelse forlænget til 30 dage. Vær dog opmærksom på at fortrydelsesretten ikke gælder erhvervsdrivende.

Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se information om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse i afsnittet: Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har ikke fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer, dvs. varer som HJH Office har tilpasset eller produceret ud fra dine anvisninger. På samme måde kan du miste fortrydelsesretten, hvis du bryder forseglingen/emballeringen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke kan gensælges efter forsegling/emballeringen, er brudt.
I øvrigt har erhvervsdrivende ikke fortrydelsesret.

SÅDAN UDNYTTER DU FORTRYDELSESRETTEN
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Vi anbefaler at du sender en mail, hvor du oplyser, at du fortryder købet og af hvilken/hvilke varer til: service@hjh-office.dk. Se samtlige kontaktoplysninger herunder:

Telefon: 35 30 10 85
E-mailadresse: service@hjh-office.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

RETURNERING AF VAREN OG RETUROMKOSTNINGER
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

HJH Office tilbyder alle private forbrugere at arrangere gratis returforsendelse, enten ved at vi sender en forudbetalt DPD returlabel, eller ved at arrangere afhentning af returvaren med fragtmand fra din adresse. Metoden afhænger af varens art og antal.

Således overgår ansvaret for at returfristen overholdes delvist til HJH Office. Du har som kunde fortsat ansvaret for at sende varen hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har modtaget en retur label, eller i tilfælde af afhentning med fragtmand, at medvirke til at afhentningen af returvaren muliggøres indenfor 14 dage, f.eks. ved at være til stede på adressen, indenfor et nærmere aftalt tidsrum.

Returadressen er Best-Dealz-24, Ekernstraße 2, 26125 Oldenburg, Tyskland.

Vær opmærksom på, at vi ikke dækker returomkostningen, hvis du vælger selv at betale for at sende varen retur. Vi anbefaler, at du altid kontakter os på forhånd, så vi kan stå for returomkostningen.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

TILBAGEBETALING AF PENGENE VED FORTRYDELSE
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende situationer:

  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.
  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af købet, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.

Husk at HJH Office dog altid står for leveringsomkostningen.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du vil modtage en bekræftelse via e-mail så snart vi har færdigbehandlet din returnering.

Vi tilbyder ikke ombytning af varer. Ønsker du en anden vare i forbindelse med returnering, er du naturligvis meget velkommen til at foretage en ny bestilling på hjh-office.dk.

AFPRØVNING AF VAREN OG EMBALLAGE
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den på vores lager. Gem derfor evt. postkvittering samt track and trace nummer eller kvittering for udlevering til fragtmanden.

 

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er. Vi beder dig i den forbindelse kontakte os på service@hjh-office.dk eller telefon: 35 30 10 85. Understøt gerne din forklaring af problemet, ved at sende billeder, som viser fejlen. Dette er ikke et krav, men det vil minimere ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, står vi naturligvis for dine rimelige fragtomkostninger. Dette kan, afhængig af varens art, klares enten ved at vi fremsender en DPD returlabel, så du selv kan tilbagesende varen omkostningsfrit, eller at vi arrangerer en afhentning af varen fra din adresse. Husk altid at varen skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse service@hjh-office.dk.

Copyright © 2024 HJH, Inc. All rights reserved.